دانش و استدلالات مبتنی بر حقیقت و واقعیت predicaments به هخام فرزاد تات شه دوست

دانش و استدلالات مبتنی بر حقیقت و واقعیت predicaments به هخام فرزادتات شه دوست

دانش و استدلالات مبتنی بر حقیقت و واقعیت predicaments به هخام فرزاد تات شه دوست

دانش و استدلالات مبتنی بر حقیقت و واقعیت predicaments به هخام فرزادتات شه دوست

تفاوت عقد معلق و مشروط

مشروط عقدی است که منعقد شده و آثارش نیز در همان موقع جاری شده است یعنی آثار آن معلق نیست التزام آن معلق است برخلاف عقد معلق که شرح آن گذشت. در عقد معلق چیزی که وقوع اثر عقد به آن منوط گردیده است معلق علیه نام دارد مثل زمانی که می گوییم خانه ام را به شما می فروشم اگر فرزندم از مسافرت برگردد این جا برگشت فرزند از مسافرت معلق علیه است.

مفهوم تعلیق در منشا

به این معنی است که عقد منعقد می شود ولی آثار آن منوط به واقعه ای خارجی می گردد مثل خانه ام را به تو هبه کردم اگر در کنکور قبول شوی در این جا عقد منعقد شده است ولی آثار آن به آینده موکول شده و در تمام عقود راه دارد جز در مورد نکاح و ضمان نقل ذمه مواد 699 و 1068 قانون مدنی.


مفهوم تعلیق در انشاء

در این حالت عقد منعقد نگردیده و در حقیقت ایجاب و قبولی صورت نگرفته است و انعقاد منوط به واقعه ای خارجی شده است به طور مثال : اگر در کنکور قبول شدی ماشینم را به تو هبه می کنم.

در حقیقت همه چیز به آینده موکول شده است می توان گفت  تعلیق در انشاء یک پیش قرارداد است و هنوز عقد اصلی منعقد نشده است و در واقع صورتی از تعهد برای انعقاد عقد و نوعی عقد عهدی است.

معاون آموزشی وزارت علوم:

رویکرد وزارت علوم در قبال موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی حمایتی است

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه همه زیر نظام ها جزیی از پازل آموزش عالی هستند گفت: نقش موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی را در نظام آموزش باور داریم و رویکرد ما در قبال این موسسات ، حمایتی و صیانتی است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، روح‌الله رازینی در نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی، غیرانتفاعی کشور در دانشگاه خاتم اظهار داشت: اعتقاد داریم هر زیر نظامی که تاکنون در آموزش عالی پی ریزی شده است برای پاسخ به نیازی بوده است و وجود آن ضروری است و زیر نظام آموزش عالی غیر دولتی نیز اینگونه است.

وی با بیان اینکه انواع زیر نظام آموزش عالی دولتی، غیر دولتی، پیام نور و ... جزیی از پازل آموزش عالی هستند گفت: باید  نقش هر زیر نظام در جای مناسب خودش دیده شود.

رازینی  با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و صاحبان علم و عمل در مجموعه‌های غیردواتی و غیرانتفاعی تصریح کرد: عمده افرادی که در تاسیس این مراکز مشارکت دارند عالم و با تجربه هستند و این ویژگی ممتاز این موسسات است.

بازنگری ضوابط با مشارکت خود غیر دولتی ها

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر بازنگری ضوابط و ماموریت موسسات آموزش عالی غیر دولتی مطابق شرایط روز گفت: حتما این بازبینی با مشارکت خود موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: حتما بین همه  موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی،  وظایف و ماموریت مشابه وجود دارد ولی تمایز و تفاوت هم هست و باید توجه شود.

رئیس سابق مرکز نظارت وزارت علوم گفت: وزارت علوم یک نظام سلسله مراتبی نیست که پشت درهای بسته برای همه تصمیم بگیرد بلکه متکی به نظر نخبگان و صاحبنظران است برای نمونه ما در ارزیابی روسای  دانشگاهها از  ۳۰ هزار عضو هیات علمی و یاوران علمی نظرخواهی کردیم.

توصیه معاون آموزشی وزارت علوم به روسای موسسات آموزش عالی غیر دولتی

معاون آموزشی وزارت علوم به روسای موسسات آموزش غیر دولتی و غیر انتفاعی توصیه کرد: حتما از وزارت علوم عدالت را در اجرای ضوابط و شاخص ها مطالبه کنید و کمک کنید کیفیت آموزشی و پژوهشی  موسسات آموزش عالی غیر دولتی مطابق انتظارات باشد .